O nas

Jacek Staniszewski
Pochodzę ze Starego Pola, żuławskiej miejscowości pod Malborkiem. Dzieciństwo spędziłem w cieniu krzyżackiego zamku, co musiało ukształtować moją przyszłość i ... poglądy.

 Jestem nauczycielem historii od 1996 roku. Uczyłem WOS, języka angielskiego i informatyki we wszelkiego rodzaju szkołach (miejskie i wiejskie, szkoły podstawowe, gimnazjum, liceum a nawet zerówka), publiczne i niepubliczne...

Ukończyłem Uniwersytet Gdański na wydziale filologiczno-historycznym. Do 2010 uczyłem historii w Gdańskich Szkołach Autonomicznych, pierwszych szkołach niepublicznych na Pomorzu. Następnie przeprowadziłem się do Warszawy, gdzie rozpocząłem pracę w Instytucie Badań Edukacyjnych. Byłem autorem i współautorem poradników dla nauczycieli, prowadziłem szkolenia dla nauczycieli – głównie dotyczących zagadnień nowoczesnej dydaktyki a także wykorzystania nowych technologii na zajęciach historii.

Od 2013 roku razem z żoną Beatą założyłem innowacyjną szkołę podstawową „Akademia Dobrej Edukacji”, która ma swoją siedzibę w Warszawie na ul. Górczewskiej 13. Obecnie jestem jej dyrektorem. Jedną z podstawowych zasad szkoły jest indywidualizacja nauki, nowoczesne metody i wykorzystanie nowych technologii.

Od 2012 roku działam dla międzynarodowego stowarzyszenia nauczycieli historii Euroclio, dzięki któremu uczestniczę w wielu projektach dotyczących nauczania historii. Od września 2017 roku współprowadzę podcast Edugadki.

No i na koniec: tata licealisty i ucznia piątej klasy szkoły podstawowej, kibic Arsenalu Londyn.

Email: jacek(at)doklasy.pl | Twitter: @JaStaniszewski
Kuba Lorenc

Od 2008 roku uczę historii i WOS w Monnet International School w Warszawie, pierwszej szkole w Polsce, która daje możliwość nauki we wszystkich programach IBO (International Baccalaureate Organization). Łączę tam pracę według polskich podstaw programowych ze zmaganiami z wymogami  IBO. Pracuję zarówno  z uczniami młodszymi, gimnazjalistami (Middle Years Programme), jak i starszymi, licealistami (Diploma Programme). Mam do czynienia zarówno z uczniami, którzy świetnie władają językiem polskim, jak i takimi, dla których stanowi on spore wyzwanie. W filozofii IBO tak samo ważne jest przekazywanie wiedzy i umiejętności, jak i wychowanie młodego człowieka do podejmowania świadomych wyborów i zaangażowania w życie społeczne.

Dodatkowo od 2011 do 2017 roku pracowałem w Instytucie Badań Edukacyjnych, gdzie zajmowałem się badaniami nad edukacją historyczną w Polsce. W efekcie tego jestem autorem i współautorem artykułów naukowych, raportów z badań oraz poradników dla nauczycieli. Praca w IBE sprawiła także, że uczestniczyłem w wielu seminariach i projektach organizowanych przez międzynarodowe stowarzyszenie nauczycieli historii Euroclio.

Jak nie myślę o nauczaniu historii to pracuję nad doktoratem z historii gospodarczej średniowiecznych miast, słucham muzyki i buduję z klocków Lego razem z moimi przedszkolnymi dziećmi.

Email: kuba(at)doklasy.pl

Krzysztof Mrozowski

Urodziłem się w Warszawie. W czasie studiów w Instytucie Historycznym UW szerokim łukiem ominąłem specjalizację dydaktyczną – męcząc się w zamian z archiwistyką i edytorstwem – tylko po to, żeby chwilę po rozpoczęciu studiów doktoranckich zacząć pracę w Instytucie Badań Edukacyjnych. Przez przeszło sześć lat (2011–2017) należałem do Pracowni Historii IBE, gdzie staraliśmy się zrobić możliwie dużo mądrych i użytecznych rzeczy: badań, publikacji, rozmaitych materiałów dydaktycznych. Równolegle próbowałem również domknąć – rozpoczęte wcześniej – prace nad doktoratem poświęconym szesnastowiecznej Starej Warszawie. Te zmagania nieco się przeciągnęły, ale ostatecznie - jesienią 2017 roku - udało mi się je zakończyć.

Email: krzys(at)doklasy.pl