Cel

Dobrze przeprowadzona lekcja... Taka, która przynosi satysfakcję prowadzącemu i jego uczniom.

Historia to przedmiot, który kojarzy się niektórym z datami, nazwiskami, nazwami miejsc bitew lub traktów. Inni pamiętają fascynujące lekcje, pełne opowieści o królach i władcach, przeplatane dowcipnymi dykteryjkami i ciekawostkami, które - jak mówią uczniowie - pozwalają lepiej zapamiętać.

A my uważamy, że trzeba jeszcze inaczej.Nasz przedmiot to ani daty i nazwy do zapamiętania, ani wspaniałe historie płynące ze strony złotoustego nauczyciela przy milczeniu klasy, która z otwartymi ustami spija te ciekawe opowieści. Wierzymy, że nasz przedmiot to coś jeszcze.

Zakładaliśmy tę stronę, by pomóc nauczycielom historii przeprowadzić lekcje, które zaangażują uczniów, obudzą ich ciekawość, pozwolą samodzielnie odkryć kawałek tej dużej i małej historii. Zadadzą kłam przekonaniu, że "na historię trzeba zakuć, zaliczyć i zapomnieć", że "dopóki nie wiesz to siedź cicho i nie dyskutuj". Oprócz pomysłów sprawdzonych przez nas bądź nauczycieli, których znamy, będziemy również czasami wychodzić z klasy, by w nieco szerszym wymiarze podyskutować o naszym przedmiocie.

Jeśli tylko damy radę będziemy stronić od polityki, która - czy tego chcemy czy nie - miesza się mocno w naszą pracę.