Post po raz pierwszy pojawił się w serwisie doklasy.pl

Prezentacja jako oś czasu

Pomysł technicznie jest dość prosty do wykonania. Nie posiadając jednak dostępu do platformy Classroom czasochłonne może okazać się kolportowanie poszczególnych plików uczniom.  A pomysł jest taki: tworzymy prostą prezentację, w której na pierwszym slajdzie wklejamy wszystkie zdjęcia i grafiki, o które nam chodzi. Reszta slajdów jest pusta, jedynie tytuły mają informować o tym, co ma się tam znaleźć. W opisywanym przykładzie są to epoki historyczne.

oś prezentacja

Zadanie zostało zrealizowane z dziećmi w klasach 4 i 5 stąd poziom trudności przykładu. Zadaniem uczniów jest przeniesienie metodą wytnij-wklej grafik do odpowiednich slajdów. Zadanie można to wykonać na historii, można na zajęciach komputerowych. Umiejętności dwóch przedmiotów się tu wyraźnie zazębiają, Pomysł jest też rozwojowy bo można go rozwijać w różnych kierunkach

  • poprosić uczniów o uzupełninie slajdów o swoje grafiki znalezione w internecie
  • poprosić uczniów o skomentowanie swoich prac na wzajem, by merytorycznie skrytykowali pracę kolegi
  • poprosić uczniów o dodanie komentarzy do wybranych lub wszystkich elementów, które wyjaśnią, dlaczego element znalazł się w tym miejscu
  • poprosić uczniów o znalezienie kryterium, które pozwoli na ułożenie grafik w ramach slajdu.

Wszystkie z podanych przeze mnie pomysłów zostały przeze mnie sprawdzone. Niektórzy uczniowie "męczą się" z podstawowywm poleceniem, inne szybko realizują dodatkowe zadania, ważne by dopasować odpowiednio poziom trudności zadania do umiejętności komputerowych i merytorycznych ucznia.

Podobne (chyba)