Jacek Staniszewski
Pochodzę ze Starego Pola, żuławskiej miejscowości pod Malborkiem. Dzieciństwo spędziłem w cieniu krzyżackiego zamku, co musiało ukształtować moją przyszłość i ... poglądy.
Ukończyłem Uniwersytet Gdański na wydziale filologiczno-historycznym. Do 2010 uczyłem historii w Gdańskich Szkołach Autonomicznych, pierwszych szkołach niepublicznych na Pomorzu. Następnie przeprowadziłem się do Warszawy, gdzie rozpocząłem pracę w Instytucie Badań Edukacyjnych. Byłem autorem i współautorem poradników dla nauczycieli, prowadziłem szkolenia dla nauczycieli – głównie dotyczących zagadnień nowoczesnej dydaktyki a także wykorzystania nowych technologii na zajęciach historii.
Od 2012 roku działam dla międzynarodowego stowarzyszenia nauczycieli historii Euroclio, dzięki któremu uczestniczę w wielu projektach dotyczących nauczania historii. Od września 2017 roku współprowadziłem podcast Edugadki. Obecnie razem z Kubą Lorencem i Olkiem Pawlickim prowadzę Podcasterix
Od września 2019 pracuję z studentami Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. Uczę tego, jak uczyć historii.
No i na koniec: tata dwóch synów, kibic Arsenalu Londyn, oglądacz seriali.
Nie obroniłem doktoratu. Może dlatego, że nigdy go nie pisałem. Ale za to koledzy poniżej....
Kuba Lorenc
Od 2007 roku uczę historii i WOS w Monnet International School w Warszawie, pierwszej szkole w Polsce, która daje możliwość nauki we wszystkich programach IBO (International Baccalaureate Organization). Łączę tam pracę według polskich podstaw programowych ze zmaganiami z wymogami IBO. Pracuję zarówno z uczniami młodszymi, gimnazjalistami i uczniami szkoły podstawowej (Middle Years Programme), jak i starszymi, licealistami (Diploma Programme). Mam do czynienia zarówno z uczniami, którzy świetnie władają językiem polskim, jak i takimi, dla których stanowi on spore wyzwanie. W filozofii IBO tak samo ważne jest przekazywanie wiedzy i umiejętności, jak i wychowanie młodego człowieka do podejmowania świadomych wyborów i zaangażowania w życie społeczne.
Dodatkowo od 2011 do 2017 roku pracowałem w Instytucie Badań Edukacyjnych, gdzie zajmowałem się badaniami nad edukacją historyczną w Polsce. W efekcie tego jestem autorem i współautorem artykułów naukowych, raportów z badań oraz poradników dla nauczycieli. Praca w IBE sprawiła także, że uczestniczyłem w wielu seminariach i projektach organizowanych przez międzynarodowe stowarzyszenie nauczycieli historii Euroclio.
W grudniu 2017 roku obroniłem doktorat z historii na Uniwersytecie Warszawskim. W pracy zajmowałem się miastami w Polsce w późnym średniowieczu.
Od 2019 roku pracuję też w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego gdzie prowadzę przedmiot Dydaktyka Edukacji Historycznej i Obywatelskiej.
Jak nie myślę o uczeniu historii to słucham muzyki, czytam prasę popularnonaukową (nie dotyczącą historii) i buduję z klocków Lego z moimi dziećmi.
Email: kubalorenc(at)gmail.com
Krzysztof Mrozowski
Urodziłem się w Warszawie. W czasie studiów w Instytucie Historycznym UW szerokim łukiem ominąłem specjalizację dydaktyczną – męcząc się w zamian z archiwistyką i edytorstwem – tylko po to, żeby chwilę po rozpoczęciu studiów doktoranckich zacząć pracę w Instytucie Badań Edukacyjnych. Przez przeszło sześć lat (2011–2017) należałem do Pracowni Historii IBE, gdzie staraliśmy się zrobić możliwie dużo mądrych i użytecznych rzeczy: badań, publikacji, rozmaitych materiałów dydaktycznych. Równolegle próbowałem również domknąć – rozpoczęte wcześniej – prace nad doktoratem poświęconym szesnastowiecznej Starej Warszawie. Te zmagania nieco się przeciągnęły, ale ostatecznie - jesienią 2017 roku - udało mi się je zakończyć.
Email: krzys(at)doklasy.pl